En vanlig dag

Jag har det bra, mitt liv rullar på.
Ibland har jag tråkigt, vad sakta tiden går.
 Men oftast har jag roligt, då känns allting bra.
Idag är en bra dag, idag är det bra.

Tänk om man satte allt i perspektiv.
Man kunde vara fattig och sjuk i att annat liv.
Inte ha några vänner, familj eller någon hund.
Ingen som brys sig om en ens för en liten stund.
Men jag har det bra idag, jag har det bra idag.

Det är en vanlig dag och jag har det bra.
Jag har det bra idag.

Varje dag dör det människor.
Gammla och unga, stora som små.
Såndant är livet, svårt att göra något åt
Men just nu idag så har jag det bra!

Jag har det bra idag. Jag har det bra idag.
Det är en vanlig dag och jag har det bra.
Jag har det bra idag.

Allting handlar omrelativitet.
Man jämför sig och mäter, om så i hemlighet.
Men om vi slutar mäta oss med de som har det bäst.
Skulle vi nog märka, vi lever i en fest!

Jag har det bra idag. Jag har det bra idag.
Det är en vanlig dag och jag har det bra.
Jag har det bra idag.

Jag vet inte om du tycker som jag.
Men just nu idag så har jag det bra.

Jag har det bra idag. Jag har det bra idag.
Det är en vanlig dag och jag har det bra.
Jag har det bra idag!


Micket, micket bra låt som passar utmärkt in på just denna dagen!
Sångaren har namnet Ulrik och låten deltog lilla melodifestivalen år 2009

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0